Spørgsmål og Svar

Find svarene på ofte stillede spørgsmål. Kontakt os, hvis du stadig har brug for hjælp

De hyppigste spørgsmål

Hvordan logger jeg ind på min online konto?

Det er super nemt - vi bruger nemlig magiske links.

Du skal bare indtaste dit CPR nummer og enten dit telefonnummer eller din e-mail (brug de kontaktoplysninger du har givet til os) og så sender vi dig en besked med et link du skal bruge. Hos os slipper du for at huske på lange passwords og sikkerhedsspørgsmål.

Når du klikker på linket, vil du være logget ind på din konto i 30 dage, på den enhed du har brugt (computer, smartphone, ipad…) med mindre du selv logger dig ud.

Nemt og enkelt.

Hvordan indbetaler eller indfrier jeg mit lån?

Vi gør det så nemt som muligt, at indbetale på dit lån.

Når du ansøger hos os, giver du os dine kortoplysninger. Dem bruger vi til at trække betalingerne fra dit betalingskort, helt automatisk. Du vælger selv din månedlige betalingsdato.

Hvis du gerne vil lave ekstra betalinger på dit lån (hvilket gør selve lånet billigere!) så kan du altid gøre det via din online konto, eller ved brug af vores mobil app

Når du er logget ind kan du betale med dit kort eller gennem en bankoverførsel - du bestemmer selv hvad der er lettest for dig.

I tilfælde af at jeg ikke kan betale?

Hvis du af en eller anden grund ikke har mulighed for at betale, er det vigtigt at du kontakter os, så vi kan snakke om det. Hvis vi ikke modtager betalingen på den aftalte betalingsdato, vil både du og din kautionist blive kontaktet med det samme.

Vi forsøger altid først at finde en løsning sammen med dig. Hvis dette ikke er muligt, kontakter vi din selvskyldnerkautionist og forsøger at få indbetaling fra dem, så gælden indhentes.

Kautionisten bliver kun bedt om at betale i overensstemmelse med den indgåede aftale og i jeres begges bedste interesse. På denne måde forhindres det, at kontoen kommer bagud og at restancebeløbet forøges eller løbetiden forlænges.

Kan jeg betale tidligt?

Ja, der er ingen gebyrer ved at indbetale inden betalingsdatoen.

Låntagere

Hvordan ser jeg min låneaftale?

Når du har underskrevet din låneaftale online, sender vi dig en kopi via krypteret email. Vi gemmer også en kopi af din aftale i vores system, som du kan anmode om adgang til, til enhver tid, hvis du har brug for det.

Din ret til et udkast af kreditaftale

Du har ret til, når det ønskes, at få en kopi af udkastet til kreditaftalen, gratis. Bare Kontakt Os

Hvordan ændrer jeg betalingsdatoen?

Du kan ændre din betalingsdato via din online konto eller du kan bruge vores mobile app.

Du kan også ringe ind til os, og så kan vi hurtigt gøre det for dig.

Før du ændrer din betalingsdato, så er der lige et par ting du skal vide:

  • Du kan ikke ændre din første betalingsdato. Det vil være den dato du valgte, da du ansøgte om dit lån.
  • Du kan ikke ændre din betalingsdato, hvis du er bagud med én eller flere månedlige betalinger.
  • Du skal ændre datoen mindst 5 dage før din næste betaling bliver trukket.
  • Du kan kun ændre din betalingsdato én gang indenfor 2 måneder.

Kautionister

Hvor længe går der, inden min kautionist underrettes om manglende betaling?

Hvis vi ikke modtager din betaling på betalingsdatoen, får både du og din selvskyldnerkautionist besked med det samme. Derefter vil vi gerne i kontakt med dig, så du kan få indhentet betalingen.

Hvis vi ikke kan komme frem til en aftale, giver vi din selvskyldnerkautionist besked og anmoder om betaling fra dem den efterfølgende dag. Derved forhindrer vi, at kontoen falder bagud, at restancebeløbet forøges og at løbetiden forlænges. Din selvskyldnerkautionist bliver kun bedt om at betale i overensstemmelse med den indgåede aftale og for jeres begges gode.

Hvorfor kontaktes min kautionist direkte?

Vi kontakter din selvskyldnerkautionist direkte, så vi kan være helt sikre på, at de forstår omfanget af deres ansvar som selvskyldnerkautionist. De skal vide, hvad de skriver under på.

En selvskyldnerkautionist skal tilbagebetale lånet, hvis du ikke gør det. Derfor er det vigtigt, at de har råd til at betale de månedlige ydelser, uden at det spænder ben for deres privatøkonomi.

Hvordan stopper jeg som kautionist?

Du kan ombestemme dig og trække din ansøgning som selvskyldnerkautionist tilbage, indtil vi har udbetalt lånet.

Hvis du ombestemmer dig, inden du overfører penge til låntageren, kan du tilbagebetale os det fulde lån, plus eventuelle renter, for at lukke lånkontoen.

Hvis du har overført penge til låntageren og derefter ombestemmer dig, skal du enten tilbagebetale det fulde lån, plus renter, eller vente indtil det fulde lån er blevet tilbagebetalt af låntageren.

Hvad hvis min kautionist ikke kan betale?

Vi udbetaler aldrig et lån, før vi har tjekket en række ting i både din og din selvskyldnerkautionists økonomi. Dét gør vi for at sikre, at i begge to har råd til de månedlige betalinger. I bliver også begge to bedt om at bekræfte, at i har råd til betalingerne.

Men, nogle gange går livet bare ikke helt som man havde planlagt.

Hvis både du og din selvskyldnerkautionist har problemer med at overholde aftalen med os, og ikke kan betale til tiden, er det vigtigt, at i kontakter os med det samme.

Vi skal forstå, hvorfor ingen af jer ikke kan betale, og så prøver vi sammen at finde en løsning.

Hvis ingen af jer kan dække de månedlige betalinger, så kan vi blive nødt til at sende sagen videre til inkasso.

Hvad er kautionistens ansvar?

Selvskyldnerkautionists ansvar er, at betale lånets månedlige ydelser, hvis låntageren ikke gør det selv.

De bliver kun bedt om, at betale i overensstemmelse med den oprindelige aftale. Hvis låntageren ikke betaler den månedlige ydelse på den aftalte betalingsdato, så vil vi automatisk trække beløbet fra selvskyldnerkautionisten den næste dag. På den måde forhindrer vi, at kontoen kommer mere bagud.

Hvis låntageren ikke kan eller vil betale, overtager selvskyldnerkautionisten det fulde ansvar for lånet, indtil gælden er indfriet.

Hvis du vil vide mere om at være selvskyldnerkautionist, så tag et kig på vores Ansvarspakke

Betalinger

Hvem betaler den månedlige ydelse?

Som udgangspunkt er det låntageren der betaler den månedlige ydelse, og vi vil prøve at trække den månedlige ydelse fra dem først. Men, hvis vi ikke modtager penge fra låntageren, beder vi selvskyldnerkautionisten om at betale ydelsen.

Selvskyldnerkautionisten bliver kun bedt om at betale i overensstemmelse med den oprindelige aftale, dvs. lånekontrakten de har underskrevet.

Selvskyldnerkautionisten kan foretage så mange indbetalinger på lånet, som de har lyst til. De har også muligheden for at blive den primære betaler på kontoen, hvis de ønsker at overtage betalingen fra låntageren.

Kan jeg sætte betalingen på pause?

Vi tilbyder ikke betalingspauser.

Kan jeg foretage ekstra indbetalinger?

Ja, sagtens. Du kan når som helst vælge at foretage en ekstra indbetaling på dit lån.

You can do it online or through our app.

Vi udregner renten på lånet dagligt, så selv den mindste ekstra indbetaling kan spare dig penge i det lange løb.

Kan jeg foretage mindre månedlige betalinger?

Nej, det kan du ikke.

Det er vigtigt, at betalinger foretages fuldt ud og til tiden hver måned, da dette er vores kontraktlige aftale, som kan hjælpe til med at opbygge din kreditværdighed. Hvis du ikke kan betale, beder vi som aftalt kautionisten om at foretage indbetalingen.

Hvad sker der, hvis en betaling mislykkes?

Hvis din betaling ikke kommer igennem, får både du og din selvskyldnerkautionist besked, så snart vi bliver opmærksomme på det.

Hvis vi ikke modtager betaling, forsøger vi først at løse problemet med dig. Hvis dette ikke lykkes, anmoder vi om pengene fra din selvskyldnerkautionist.

Kan jeg betale tidligt?

Ja, der er ingen gebyrer ved at indbetale inden betalingsdatoen.

Hvilke forskellige måder kan jeg betale jer på?

Der er flere forskellige måder, du kan foretage en betaling til os.

1) Din normale månedlige tilbagebetaling indsamles automatisk fra det kort, du har givet os. Du vil blive sendt en påmindelse forud for din betalingsdato for at sikre, at du altid bliver informeret om tilbagebetalinger og holder dig på sporet.

2) Du kan altid foretage betalinger gennem din online konto eller via vores mobil app.

3) Hvis din konto er i restance, kan du bringe den op til dato ved at foretage betalinger online. Dette er for at gøre det så nemt som muligt for dig at foretage betalingen, når du kan. Vi sender dig et unikt link via e-mail og sms, så du nemt kan klikke for at betale online.

4) Du kan sende en betaling til vores bankkonto, hvis du vil. Mange kunder vælger at gøre dette. Hvis du gerne vil benytte denne metode, skal du skrive dit fulde CPR-nummer som betalingsreferencen på overførelsen. Hvis du ikke gør dette, kan vi ikke vide om betalingen stammer fra dig, og vi kan derfor muligvis ikke allokere den til din konto.

Vores bankoplysninger for denne type betaling er:

Reg. nummer: 7872
Kontonummer: 4504820
Betalingsreference: Meget vigtigt, at du skriver dit fulde CPR-nummer her.

Andre

Kan jeg printe mine formularer eller dokumenter?

Selvfølgelig. I starten af ansøgningsprocessen sender vi dig en kopi af de forberedende informationer og vilkår & betingelser over e-mail.

Når lånet er udbetalt, modtager du en kopi af den underskrevne aftale, vilkår & betingelser, lånebekræftelse af udbetalingen samt betalingsservicegarantien.

Hvordan vil I optræde på min kontoudskrift?

Vi vil optræde som Tandolån på din kontoudskrift.

Hvorfor er jeres rente så høj?

Det afhænger af, hvad du sammenligner os med. Vores lån er dyrere end banklån, men i modsætning til banker, har vi overhovedet ingen gebyrer.

Sammenligner du os med kviklån, er vi op til 10 gange billigere. Vi udregner desuden vores rente dagligt, hvilket vil sige, at du kun betaler for dén tid, du har et lån hos os. Hvis du betaler dit lån tilbage tidligere, så vil dit lån blive endnu billigere.

Hvis du vil vide mere om vores lån, har vi skrevet en super guide der gennemgår hvad et Tando lån koster her.

Er et Tando lån sikkert?

Ja! Jeres personoplysninger, som vi indsamler under ansøgningsprocessen, bruges kun til at finde ud af, om vi kan tilbyde et lån til dig og din selvskyldnerkautionist. Jeres bankoplysninger bruges til at trække de månedlige ydelser på den valgte betalingsdato - men vi gemmer dem ikke her hos Tando. Vi giver dem videre (med det samme) til en specialist virksomhed, der arbejder med kortbetalinger. De har det højeste niveau af kryptering og sikkerhed.

Jeg kan ikke få adgang til min konto

Har du problemer med at få adgang til din konto, så vælg venligst din nuværende status.

Jeg har lavet min ansøgning

Når du har lavet en ansøgning hos os, vil vi kontakte dig når vi har gennemgået din ansøgning! Når dit lån er blevet udbetalt vil det være muligt for dig at få adgang til din konto ved brug af din e-mailadresse eller telefonnummer efterfulgt af dit CPR nummer.

Hvis du er usikker omkring din ansøgningsstatus så klik her for at få hjælp.

Jeg har modtaget lånet

For at få adgang til din konto, bedes du sikre at du benytter den korrekte e-mailadresse eller det korrekte telefonnummer du har angivet. Du skal efterfølgende indtaste dit CPR nummer.

Hvis du stadigvæk ikke kan få adgang til din konto, bedes du kontakte os.

Hvor lang tid er I om at svare?

Her hos Tando, er der intet vigtigere for os end vores kunder. Vi vil sikre os, at de har al den information de har brug for, samtidig med at alle eventuelle spørgsmål bliver besvaret. Så når i tager kontakt, så vil vi gøre alt hvad vi kan for at vende tilbage til jer hurtigst muligt, for at I får den bedst mulige service.

Vi arbejder ALTID for at forbedre dette - og vi vil altid gøre alt vi kan for at give dig den bedst mulige oplevelse.

Hvis du afventer et svar fra os, så vi vil tage kontakt hurtigst muligt. Tusind tak for at kontakte os og tak for din tålmodighed.

Vent et øjeblik mens vi tjekker dine detaljer. Venligst undlad at trykke på 'refresh'/tilbage. Hvis siden ikke opdaterer, kontakt os på tlf +45 92 45 54 95 eller email hej@tandolan.dk.