Søg efter et svar

Låntagere

Kan jeg få et lån uden en kautionist?

Nej, ikke hos os.

Vi tror på, at en kautionist kan sige meget mere om dig end en automatiseret computer score. De kender dig bedst, og ved om du har råd til de månedlige betalinger, og om du har tænkt dig at betale lånet tilbage. Så vores lån er baseret på tillid; hvis dine venner og familie stoler på dig, så gør vi også. Vi baserer derfor ikke vores lån på din fortid eller din kredit score.

Overvejer du et Tando lån, men er ikke sikker på hvem der kan være din selvskyldnerkautionist? En egnet selvskyldnerkautionist, så skal først og fremmest have råd til de månedlige tilbagebetalinger på lånet. De skal have en god kredit score (boligejere har en større chance for at blive accepterede), de må ikke stå registreret på Debitor Registret, eller i RKI, og de skal være mellem 18-80 år.

Hvor henter jeg Tando appen?

Du vil downloade vores app - super, vi håber, du kommer til at elske den!

Hvis du bruger iOS klik her

Hvis du bruger Android klik her

Nemt!

Hvordan logger jeg ind på min online konto?

Det er super nemt - vi bruger nemlig magiske links.

Du skal bare indtaste dit CPR nummer og enten dit telefonnummer eller din e-mail (brug de kontaktoplysninger du har givet til os) og så sender vi dig en besked med et link du skal bruge. Hos os slipper du for at huske på lange passwords og sikkerhedsspørgsmål.

Når du klikker på linket, vil du være logget ind på din konto i 30 dage, på den enhed du har brugt (computer, smartphone, ipad…) med mindre du selv logger dig ud.

Nemt og enkelt.

Kan jeg få et lån, hvis jeg har tidligere betalingsanmærkninger?

Betalingsanmærkninger siger noget om, hvordan du tidligere har håndteret dine penge, og de påvirker din kredit score. De fortæller os noget om, hvad der er sket i din fortid, og det er ikke noget vi dømmer dig ud fra.

Hos Tando er to ting vigtige:

  • At du har råd til de månedlige betalinger
  • At du har en selvskyldnerkautionist der stoler på dig, og vil støtte din ansøgning
Hvilke krav er der til låntageren?

Hos Tando Lån dømmer vi dig ikke ud fra din tidligere kreditvurdering.

Det eneste der kræves af dig er, at du er dansk statsborger, 18-80 år gammel og at du har råd til at betale ydelserne.

Du får også brug for en ven eller et familiemedlem, som stoler på dig til at være din selvskyldnerkautionist.

Må min kautionist bo på min adresse?

Din selvskyldnerkautionist må gerne bo på samme adresse som dig, så længe kautionisten er 18-80 år gammel, har god kredithistorie og kan betale de månedlige ydelser, hvis du ikke gør det.

Hvis du og din selvskyldnerkautionist har deleøkonomi eller fælles indkomst, skal vi dog først sikre os, at tilbagebetaling af lånet ikke vil bringe jer økonomiske problemer, og at ingen af jer tidligere har haft betalingsanmærkninger.

Kan jeg få et lån, hvis jeg ikke bor i Danmark?

På nuværende tidspunkt tilbyder vi lån i Danmark og Finland. Hvis du bor i Danmark kan du ansøge lige her.

Hvis du bor i Finland så kan du besøge vores finske hjemmeside her.

Som situationen er lige nu, så kan du desværre ikke låne fra os, hvis ikke du bor i Danmark eller Finland. Vi må kun udbyde lån i de lande lige nu, men vi arbejder på at tilføje flere steder. Hvem ved - det sker forhåbentligt snarest :-)

Hvordan ved jeg, om jeg bliver godkendt?

Vi kan godkende din låneansøgnings hvis: du har råd til de månedlige tilbagebetalinger på dit lån, og har en ven eller et familiemedlem, der stoler på dig, og som gerne vil være din selvskyldnerkautionist. Så skal du også være mellem 18-80 år gammel, bo i Danmark og have et CPR-nummer.

Kan jeg foretage et mindre månedligt beløb?

Desværre så tilbyder vi ikke mindre månedlige afdrag.

Før vi godkender lånet, udfylder vi en budgetplan med dig for at sikre os at du har råd til de månedlige betalinger på lånet. Nogle gange kan din private situation ændre sig, og det har vi forståelse for. Det er derfor at du har en kautionist på lånet, så hvis du nogensinde finder det svært at betale de månedlige afdrag, så kan kautionisten være der til at betale for dig - indtil du har mulighed for selv at klare betalingerne igen. Så simpelt er det!

Kan jeg foretage ekstra betalinger?

Ja, du kan vælge at foretage ekstra betaling på lånet for at formindske det resterende beløb, når det passer dig.

Det kan du gøre nårsomhelst ved at logge på din online konto eller ved at downloade vores mobil app.

Vores rente er beregnet dagligt, så enhver ekstra betaling kan spare dig penge i det lange løb. Vi anbefaler alle vores kunder at kun at betale så meget de har råd til.

Hvordan ser jeg min låneaftale?

Når du har underskrevet din låneaftale online, sender vi dig en kopi via krypteret email. Vi gemmer også en kopi af din aftale i vores system, som du kan anmode om adgang til, til enhver tid, hvis du har brug for det.

Din Ret til en Udkast af Kredit Aftalen.

Du har ret til, ved forespørgsel, at modtage en kopi af udkast til kreditaftalen, helt gratis. Du skal bare klikke her.

Jeg kan ikke få adgang til min konto

Har du problemer med at få adgang til din konto, så vælg venligst din nuværende status.

Jeg har lavet min ansøgning

Når du har lavet en ansøgning hos os, vil vi kontakte dig når vi har gennemgået din ansøgning! Når dit lån er blevet udbetalt vil det være muligt for dig at få adgang til din konto ved brug af din e-mailadresse eller telefonnummer efterfulgt af dit CPR nummer.

Hvis du er usikker omkring din ansøgningsstatus så klik her for at få hjælp.

Jeg har modtaget lånet

For at få adgang til din konto, bedes du sikre at du benytter den korrekte e-mailadresse eller det korrekte telefonnummer du har angivet. Du skal efterfølgende indtaste dit CPR nummer.

Hvis du stadigvæk ikke kan få adgang til din konto, bedes du kontakte os.

Hvad vil I spørge min kautionist om?

Vi har lavet låne processen så simpel og stress-fri som mulig for både dig og din kautionist. Når du har klaret din online ansøgning (der kun tager fem minutter), så vil vi sende dig et link som du kan videregive til din kautionist så de kan udfylde deres del.

Din kautionist vil blive bedt om, at lave en simpel online ansøgning. Dette vil inkludere deres personlige informationer og kontaktdetaljer. Derudover skal kautionisten opgive sin månedlige indtægt for at tjekke om den er passende til lånet - I tilfældet af, at de måske på et tidspunkt bliver nødt til at træde ind for at hjælpe.

Vi beder også kautionisten om deres betalings- og bank informationer, så vi kan overføre pengene til dem, når lånet er godkendt, hvilket vi gør for at undgå bedrageri. Vi spørger også om betalings- og bank informationerne så kautionisten kan betale de månedlige afdrag på lånet, hvis låntageren på hvilket som helst tidspunkt ikke selv kan betale.

Når din kautionist har færdiggjort ansøgningen, tjekker vi din ansøgning igennem for at sikre os, at vi har alt hvad vi skal bruge. Derefter kan vi arrangere udbetaling af lånet.

Hvorfor blev min kautionist afvist?

Du skal ikke bekymre dig, hvis din selvskyldnerkautionist er blevet afvist. Det har ikke indflydelse på din del af ansøgningen, og du er altså stadig godkendt til lånet.

Det eneste du mangler nu, er at finde en anden person, som kan være din selvskyldnerkautionist i stedet. Så snart du har fundet en ny person, kan vi tjekke, at i begge to har råd til de månedlige afdrag på lånebeløbet. Hvis det hele ser fint ud, sender vi sagen videre til udbetalingsafdelingen, som foretager de sidste tjeks, og derefter kan arrangere udbetaling af lånet.

Der kan være flere grunde til, at vi afviser en selvskyldnerkautionist. Den overordnede grund vil altid være, at vi prøver at beskytte folk mod at tage en beslutning, der ikke er rigtig for dem. Det er vores ansvar, kun at låne til folk der kan og vil tilbagebetale, uden at det spænder ben for deres personlige økonomi.

Andre grunde kan være, at din selvskyldnerkautionist:

  • Ikke er 18-80 år gammel
  • Allerede er selvskyldnerkautionist på et andet Tando-lån
  • Allerede selv har et Tando-lån

Kautionister

Skal jeg være i arbejde?

Du behøver ikke at have et fuldtidsjob, men du skal have råd til de månedlige tilbagebetalinger på lånet. Derfor vil vi bede dig om at demonstrere, at du har én eller anden form for indkomst, da det er utroligt vigtigt at et lån hos os, ikke spænder ben for din privatøkonomi.

Hvor længe går der, inden min kautionist underrettes om manglende betaling?

Hvis vi ikke modtager din betaling på betalingsdatoen, får både du og din selvskyldnerkautionist besked med det samme. Derefter vil vi gerne i kontakt med dig, så du kan få indhentet betalingen.

Hvis vi ikke kan komme frem til en aftale, giver vi din selvskyldnerkautionist besked og anmoder om betaling fra dem den efterfølgende dag. Derved forhindrer vi, at kontoen falder bagud, at restancebeløbet forøges og at løbetiden forlænges. Din selvskyldnerkautionist bliver kun bedt om at betale i overensstemmelse med den indgåede aftale og for jeres begges gode.

Skal min kautionist være boligejer?

Din selvskyldnerkautionist er nødt til at være boligejer. Bare rolig, deres bolig udsættes aldrig for risiko.

En egnet selvskyldnerkautionist er en, som er 18-80 år gammel, har råd til at betale de månedlige ydelser og som ikke førhen har haft problemer med at betale regninger.

Kan en kautionist selv optage et lån?

Nej ikke mens de er selvskyldnerkautionist på et andet Tando lån. Man kan kun være involveret i ét lån ad gangen hos Tando. Enten som låntager eller som selvskyldnerkautionist.

Din selvskyldnerkautionist kan til gengæld ansøge om et lån et andet sted. De skal stadig tilbagebetale dit lån hos Tando, hvis du ikke gør det, så de skal tænke grundigt over, om de har råd til at afbetale på begge lån på én gang.

Hvorfor indsamler I min kautionists bankoplysninger?

Det gør vi af 3 grunde:

1. Betalingsoplysninger udgør en del af vores identitetstjek og hjælper med at sikre din selvskyldnerkautionist mod svindel. 2. Når dit lån godkendes, overføres pengene til kautionistens konto, så de kan overføre dem videre til dig. Dette gør vi også for at bekæmpe svindel og for at være sikre på, at din selvskyldnerkautionist forstår deres ansvar. 3. Hvis låntageren misser en betaling, underretter vi kautionisten og beder dem om at betale. Derfor er det vigtigt, at kautionisten holder sine kortoplysninger opdateret, så vi altid kan holde lånekontoen opdateret.

Kan jeg skifte kautionist?

Hvis dit lån endnu ikke er blevet udbetalt, kan du ændre din kautionist. Alt du skal gøre er at kontakte os.

Efter vi har udbetalt dit lån, kan du ikke skifte selvskyldnerkautionist. Når du har tilbagebetalt hele dit lån, er du velkommen til at ansøge om et nyt lån hos os, med en ny selvskyldnerkautionist.

Hvorfor går mit lån ind på kautionistens konto?

Vi udbetaler pengene på selvskyldnerkautionistens konto, for at sikre dem imod identitetstyveri og svindel. På dén måde er vi sikre på, at de ved der er blevet udbetalt et lån, som de er en del af.

Din selvskyldnerkautionist kan så overføre pengene til dig eller overdrage dem i kontanter.

Burde jeg blive kautionist?

Det er et seriøst ansvar, at være selvskyldnerkautionist. Så det er vigtigt at du tænker over alle de ting der forventes af dig, hvis du siger ja.

Du skal kun sige ja til at være selvskyldnerkautionist, hvis du kan svare “JA” til alle spørgsmålene her:

  • Stoler du på låntageren?
  • Stoler du på, at låntageren har råd til de månedlige betalinger?
  • Stoler du på, at låntageren har tænkt sig at betale lånet tilbage til tiden?
  • Hvis låntageren ikke overholder en eller flere månedlige betalinger, kan og vil du så betale?
  • Forstår du, at hvis du og låntageren ikke overholder de månedlige betalinger, så vil det have seriøse konsekvenser for jer begge?

Hvis du ikke kan svare “JA” til spørgsmålene, eller hvis du ikke er helt sikker, så skal du altså ikke sige ja til at være selvskyldnerkautionist.

Hvis du vil læse lidt mere om emnet, så tag et kig på vores artikel om Kautionistens Ansvar.

Kan min partner eller et familiemedlem være min kautionist?

Ja, det kan de.

Men hvis i har fællesøkonomi, skal vi først sikre os, at lånet ikke vil bringe nogen af jer i økonomiske problemer. Vi tjekker også, at i ikke tidligere har haft besvær med at betale jeres regninger.

Hvis du og din partner ikke har fælles økonomi, gælder de almindelige regler. Derfor kan din partner kan altså godkendes, så længe de opfylder vores kriterier:

En selvskyldnerkautionist skal være i aldersgruppen 18-80 år, have en god kredit-historik, (boligejere har en større chance for at blive godkendt), og de skal have råd til de månedlige tilbagebetalinger, hvis du ikke selv har mulighed for at betale.

Kan jeg bruge en kautionist, som bor udenfor Danmark?

Nej, en selvskyldnerkautionist skal være bosiddende i Danmark og have et dansk CPR-nummer.

Hvordan skriver min kautionist under på formularerne?

Efter du har skrevet under på din aftale, vil du modtage en SMS og e-mail med et link, som du skal give din selvskyldnerkautionist.

De kan gå ind på dette link for at udfylde og skrive under på aftalen online.

Hvorfor kontaktes min kautionist direkte?

Vi kontakter din selvskyldnerkautionist direkte, så vi kan være helt sikre på, at de forstår omfanget af deres ansvar som selvskyldnerkautionist. De skal vide, hvad de skriver under på.

En selvskyldnerkautionist skal tilbagebetale lånet, hvis du ikke gør det. Derfor er det vigtigt, at de har råd til at betale de månedlige ydelser, uden at det spænder ben for deres privatøkonomi.

Bliver kautionisten kreditvurderet?

Ja, vi ser selvskyldnerkautionistens kredithistorie igennem. Vi skal sikre os, at de har råd til de månedlige tilbagebetalinger på lånet (i tilfælde af at låntager ikke selv betaler) og at de ikke tidligere har fået betalingsanmærkninger.

Hvordan stopper jeg med at være en kautionist?

Du har mulighed for at stoppe din ansøgning som kautionist på ethvert tidspunkt, hvis bare pengene ikke er betalt ud - dette gøres ved at kontakte os.

Hvis du skifter mening før, du betaler pengene videre til låntageren, så har du mulighed for at indfri hele lånet plus eventuelle renter, der er opstået, for at afslutte lånet.

Når pengene er givet til låntageren og du ikke længere vil være kautionist, skal du tilbagebetale det fulde beløb plus renter for forløbstiden. Du kan også vælge at vente indtil at lånet er blevet betalt fuldt ud af låntageren.

Er lånet sikret igennem kautionistens hjem?

Lånet er ikke sikret igennem kautionistens hjem. Kautionister, som er boligejere har en større chance for at blive accepteret, da de generelt set er i en mere stabil og bedre finansiel position til at støtte dig, hvis du skal bruge hjælp til det månedlige afdrag.

Kautionister behøver ikke at være boligejere, men en kautionist, som ejer en ejendom har en større chance for at blive accepteret af os.

Vi vil aldrig nogensinde tvinge din kautionist, til at sælge deres hjem for at tilbagebetale lånet.

Må en kautionist være selvstændigt ansat?

En selvskyldnerkautionist må være selvstændig, så længe de er 18-80 år gammel, boligejer og ikke førhen har fået betalingsanmærkninger.

Kautionisten skal betale lånet tilbage, hvis låntageren ikke gør det, så de skal være i stand til at betale de månedlige ydelser, uden at det går ud over deres almindelige liv.

Hvad hvis min kautionist ikke kan betale?

Før vi udbetaler et lån, så foretager vi forskellige tjeks på dig og din kautionist. Det gør vi for at sikre os, at I begge har råd til at klare de månedlige betalinger. Vi beder jer også om at bekræfte dette for os, så vi er sikre på at det er rigtigt.

Men nogle gange så sker der noget uventet - og det har vi forståelse for.

Hvis ingen af jer kan overholde aftalen og betale det månedlige afdrag, så er det vigtigt at I kontakter os med det samme.

Vi skal kunne forstå hvorfor I ikke har mulighed for at betale og så kan vi prøve at finde en løsning sammen.

Hvis du stadig ikke er i stand til at få bragt din konto op til dato, så bliver vi nødt til at foretage yderliger handling.

Hvem må være min kautionist?

En selvskyldnerkautionist skal være en person der kender dig, og som stoler på dig.

De skal have en god indkomst, og være gode til at betale deres regninger til tiden. Selvskyldnerkautionister der ejer deres egen bolig, har større sandsynlighed for at blive godkendt.

Mange vælger at spørge en ven eller et familiemedlem, da de ofte har det tætteste forhold, men der er mange andre muligheder. Det kan være en nabo, kollega eller arbejdsgiver eller andre, der er villige til at underskrive dit lån sammen med dig. Det vigtigste er, at de forstår deres ansvar og stoler på, at du vil betale dine månedlige afdrag på lånet - for ellers skal de betale for dig.

Husk, at din selvskyldnerkautionist skal:

  • Være 18-80 år gammel
  • Have råd til at betale de månedlige ydelser, hvis du ikke gør det
  • Have en historik der reflekterer at de kan tilbagebetale til tiden (boligejere har en større chance for at blive godkendt)
Hvad vil I spørge min kautionist om?

Vi har lavet låne processen så simpel og stress-fri som mulig for både dig og din kautionist. Når du har klaret din online ansøgning (der kun tager fem minutter), så vil vi sende dig et link som du kan videregive til din kautionist så de kan udfylde deres del.

Din kautionist vil blive bedt om, at lave en simpel online ansøgning. Dette vil inkludere deres personlige informationer og kontaktdetaljer. Derudover skal kautionisten opgive sin månedlige indtægt for at tjekke om den er passende til lånet - I tilfældet af, at de måske på et tidspunkt bliver nødt til at træde ind for at hjælpe.

Vi beder også kautionisten om deres betalings- og bank informationer, så vi kan overføre pengene til dem, når lånet er godkendt, hvilket vi gør for at undgå bedrageri. Vi spørger også om betalings- og bank informationerne så kautionisten kan betale de månedlige afdrag på lånet, hvis låntageren på hvilket som helst tidspunkt ikke selv kan betale.

Så snart din kautionist har gjort dette, kan vi gennemgå din ansøgning for at tjekke at vi har alt hvad vi skal bruge, for at kunne udbetale lånet til jer.

Hvad er processen for en kautionist?

Før du udfylder din kautionist ansøgning, er det vigtigt at du har læst og forstået vores vilkår og betingelser, for at sikre, at du er tilfreds med hvordan lånet fungerer. Ligeså snart vi har modtaget en underskrevet kontrakt fra en kautionist, vil vi sikre os, at de ikke tidligere har haft problemer med at betale deres regninger til tiden. Som en del af kautionist ansøgningen, sikre vi os også, at vedkommende forstår ansvaret som kautionist, og at de har råd til at betale de månedlige ydelser på lånet, hvis ikke låntager gør.

Vi udbetaler lånet til kautionisten bank konto, ikke låntagerens. Dette gør vi for at beskytte imod bedrageri og for at forsikre kautionisten om at pengene er blevet udbetalt. Kautionisten kan så derefter videresende pengene til låntageren. Efter at lånet er blevet udbetalt, så holder vi kautionisten opdateret med bekræftelse på at lånets tilbagebetalinger bliver foretaget.

Hvis låntager misser deres betalingsdato, så underretter vi både låntager og kautionisten med det samme. Hvis låntageren ikke har mulighed for at få kontoen bragt op til dato, så vil vi forsøge at indsamle beløbet fra kautionisten.

Hvordan finder jeg en kautionist?

Vores kautionslån bygger på et gammeldags princip om tillid. Vi dømmer ikke folk ud fra deres kreditværdighed, da vi mener, at det kan være en uretfærdig bedømmelse af et menneske.

Derimod låner vi penge ud på baggrund af tillid. Hvis du kan finde nogen, som stoler nok på dig til at de vil være din selvskyldnerkautionist, og I begge har råd til at betale lånet tilbage, så stoler vi også på dig.

En egnet selvskyldnerkautionist er 18-80 år gammel, har god kredithistorie uden tidligere betalingsanmærkninger og er en, der har råd til at betale de månedlige ydelser, hvis du ikke gør det – de skal også være boligejer.

Hvorfor blev min kautionist afvist?

Du skal ikke bekymre dig, hvis din selvskyldnerkautionist er blevet afvist. Vi har allerede godkendt din ansøgning og vil hjælpe dig med at få de penge, du har brug for.

Du skal bare finde en anden person, som kan være din selvskyldnerkautionist i stedet. Så snart du har fundet en ny person, tjekker vi, at I har råd til betalingerne og arrangerer så udbetaling af lånet.

Der kan være et par grunde til, at vi ikke kan godkende en person som selvskyldnerkautionist. Den hyppigste er, at de har haft dårlig kreditværdighed i fortiden og derfor ikke møder vores kriterier – eller at de ikke er boligejer.

Som selvskyldnerkautionist hæfter man for at betale af på lånet, hvis du ikke gør det. Ved at undersøge kautionistens kreditværdighed får vi mulighed for at se, om de før har kunnet betale deres egne regninger. Det hjælper os til at beslutte, om de er egnet som selvskyldnerkautionist.

Andre grunde kan være, at din kautionist:

  • Ikke er 18-80 år gammel
  • Ikke er dansk boligejer
  • Allerede er selvskyldnerkautionist på et andet Tando-lån
  • Allerede selv har et Tando-lån
Hvad er kautionistens ansvar?

En kautionists ansvar er at foretage de månedlige betalinger hvis låntageren ikke gør det. Vi vil kun bede din kautionist om at betale, i overensstemmelse med låneaftalen, men også i både din og din kautionist bedste interesse. Dette hjælper med at undgå negative implikationer på kontoen, der er i minus, som f.eks at lånebetingelsen bliver længere eller kontoen forbliver i restance.

Hvis låntageren skulle stoppe helt med at betale eller gå bort, så er det kautionisten der vil være eneansvarlig for at betale de månedlige afdrag indtil lånet er indfriet.

Hvad er en selvskyldnerkautionist?

En selvskyldnerkautionist er en person, der har underskrevet en låntagers låneansøgning sammen med dem. Derfor har selvskyldnerkautionisten forpligtet sig til at betale de månedlige ydelser (eller betale hele lånet tilbage) hvis låntageren ikke selv gør det.

Alle Lån hos Tando kræver en selvskyldnerkautionist. Inden du ansøger som selvskyldnerkautionist hos Tando, bør du læse vores vilkår og betingelser grundigt igennem. Du skal være sikker på, at du er tilfreds med vores vilkår.

Hvis du vil vide mere om at være selvskyldnerkautionist, så tag et kig på vores

Ansvarspakke

Skal jeg sige ja til at være kautionist?

Få et Tando lån

Kan jeg tage en betalingsfri måned?

Vi tilbyder ikke betalingsfrie måneder.

Før vi udbetaler vores lån, laver vi et løfte om at vi vil gøre alt hvad vi kan for at hjælpe dig med at forblive på rette spor og sørge for at du overholder dem oprindelige låneaftale. Vi mener ikke at tilbyde betalingsfrie måneder vil hjælpe med dette - så derfor tilbyder vi dem ikke til vores kunder.

Hvor meget kan jeg låne?

We offer loans of 8000 to 70000 Kr over 1 - 5 years.

Det er rigtig vigtigt, at du har råd til de månedlige betalinger - så tænk over dét, når du overvejer, hvor meget du gerne vil låne. Du kan justere lånebeløbet og perioden, så betalingerne passer ind i dit månedlige budget. Vi hjælper dig desuden med at få overblik over det hele, når du laver din budgetplan.

Din selvskyldnerkautionist skal også have råd til de månedlige betalinger (hvis nu de på et tidspunkt bliver nødt til at dække dem for dig) så tjek også lige med dem, at det er et lånebeløb, der passer ind i deres økonomi.

Hvordan indbetaler eller indfrier jeg mit lån?

Vi gør det så nemt som muligt, at indbetale på dit lån.

Når du ansøger hos os, giver du os dine kortoplysninger. Dem bruger vi til at trække betalingerne fra dit betalingskort, helt automatisk. Du vælger selv din månedlige betalingsdato.

Hvis du gerne vil lave ekstra betalinger på dit lån (hvilket gør selve lånet billigere!) så kan du altid gøre det via din online konto, eller ved brug af vores mobil app

Når du er logget ind kan du betale med dit kort eller gennem en bankoverførsel - du bestemmer selv hvad der er lettest for dig.

Hvordan ændrer jeg betalingsdatoen?

Du kan ændre din betalingsdato via din online konto eller du kan bruge vores mobile app.

Du kan også ringe ind til os, og så kan vi hurtigt gøre det for dig.

Før du ændrer din betalingsdato, så er der lige et par ting du skal vide:

  • Du kan ikke ændre din første betalingsdato. Det vil være den dato du valgte, da du ansøgte om dit lån.
  • Du kan ikke ændre din betalingsdato, hvis du er bagud med én eller flere månedlige betalinger.
  • Du skal ændre datoen mindst 5 dage før din næste betaling bliver trukket.
  • Du kan kun ændre din betalingsdato én gang indenfor 2 måneder.
Hvad sker der, hvis en betaling mislykkes?

Hvis din betaling ikke kommer igennem, får både du og din selvskyldnerkautionist besked, så snart vi bliver opmærksomme på det.

Hvis vi ikke modtager betaling, forsøger vi først at løse problemet med dig. Hvis dette ikke lykkes, anmoder vi om pengene fra din selvskyldnerkautionist.

Hvorfor går mit lån ind på kautionistens konto?

Vi udbetaler pengene på kautionistens konto for at sikre dem mod svindel. På den måde er det sikkert, at kautionisten er klar over, at lånet har fundet sted.

Din selvskyldnerkautionist kan så overføre pengene til dig eller overdrage dem i kontanter.

Kan jeg foretage en tidlig betaling?

Ja, du kan foretage betalingen for den valgte betalingsdato uden ekstra omkostninger eller gebyrer.

Faktisk, ved at betale tidligere vil du gøre dit lån billigere. Ved at foretage ekstra betalinger når du har mulighed for det vil også betyde at du kan ende med at betale en smule mindre end hvad vi oprindeligt forudså at du ville - hvilket er helt fint med os.

Du kan foretage betalinger, se opdateringer og en masse andre ting ved at logge på dine online konto eller ved at downloade vores Tando app.

Hvad er de forskellige muligheder for at klare betaling?

Der er forskellige måder hvorpå du kan sende betalingen til os.

1) Dine normale månedlige betaling vil blive trukket automatisk fra dit kort som du har oplyst på din ansøgning. Du vil få tilsendt en påmindelse før din betalingsdato for at sikre os, at du altid er opdateret omkring dine tilbagebetalinger og kan forblive på rette spor.

2) Hvis din konto har overskrevet betalingsdatoen, så kan du bringe den op til dato ved at foretage betalinger online. Det er for at gøre det så nemt som muligt for dig at foretage betalinger når du kan. Vi vil sende dig et unikt link via email og SMS som du nemt og sikkert kan klikke på for at klare betalingen online.

3) You can send us a payment to our bank account if you like. Many customers choose to do this. If you would like to do this then you MUST put your full CPR number as the payment reference. If you do not do this then we may not know that the payment came from you and we may not be able to allocate it to your account.

Vores bankoplysninger for denne type betaling er:

Reg. nummer: 7872
Kontonummer: 4504820
Betalingsreference: Meget vigtigt, at du skriver dit fulde CPR-nummer her.

Administrerer din konto

Kan jeg printe mine formularer eller dokumenter?

Selvfølgelig. I starten af ansøgningsprocessen sender vi dig en kopi af de forberedende informationer og vilkår & betingelser over e-mail.

Når lånet er udbetalt, modtager du en kopi af den underskrevne aftale, vilkår & betingelser, lånebekræftelse af udbetalingen samt betalingsservicegarantien.

Hvordan vil I optræde på min kontoudskrift?

Vi vil optræde som Tandolån på din kontoudskrift.

Hvorfor er jeres rente så høj?

Det afhænger af, hvad du sammenligner os med. Vores lån er dyrere end banklån, men i modsætning til banker, har vi overhovedet ingen gebyrer.

Sammenligner du os med kviklån, er vi op til 10 gange billigere. Vi udregner desuden vores rente dagligt, hvilket vil sige, at du kun betaler for dén tid, du har et lån hos os. Hvis du betaler dit lån tilbage tidligere, så vil dit lån blive endnu billigere.

Hvis du vil vide mere om vores lån, har vi skrevet en super guide der gennemgår hvad et Tando lån koster her.

Er et Tando lån sikkert?

Ja! Jeres personoplysninger, som vi indsamler under ansøgningsprocessen, bruges kun til at finde ud af, om vi kan tilbyde et lån til dig og din selvskyldnerkautionist. Jeres bankoplysninger bruges til at trække de månedlige ydelser på den valgte betalingsdato - men vi gemmer dem ikke her hos Tando. Vi giver dem videre (med det samme) til en specialist virksomhed, der arbejder med kortbetalinger. De har det højeste niveau af kryptering og sikkerhed.

Hvordan sender jeg jer mine kontoudtog?

Som en del af vores tjeks beder vi nogle gange om, at få tilsendt kontoudtog. Det er vigtigt, at man kan se dit fulde navn og adresse på mindst èn af siderne, samt at man kan se fra dags dato og 60 dage tilbage.

Her er en guide til, hvordan man nemmest kan gøre det:

1) Log ind på din Netbank. Hvis du ikke har netbank, se nederst på denne side.

2) Når du er logget ind, så find og tryk på din grundkonto/lønkonto. (Det skal være dén konto hvor du modtager din månedlige indkomst, og hvor der foregår mest aktivitet)

3) Perioden skal rettes til, i midten af skærmen, så den strækker sig fra dags dato og 60 dage bagud.

4) Tryk på det lille printer ikon på skærmen som ofte er i højre hjørne. Det giver muligheden for at gemme kontoudtogene som en PDF-fil. Bare tryk på knappen “skift” som findes til højre for “destination”.

5) Gem PDF-filen på skrivebordet (så den er let at finde igen).

6) Når PDF-filen er gemt, kan den vedhæftes i en e-mail og videresendes til dokument@tandolan.dk. Husk at skrive en reference i din e-mail, så vi kan se, at det er dig der har sendt os noget.

7) Hvis du ikke kan gemme filen som en PDF, kan du bare tage billeder af kontoudtogene og sende dem i stedet.

Hvis du ikke har Netbank, så er det muligt at kontakte din bank, så de kan sende kontoudtogene direkte til dig. Derefter kan du sende dem til os.

Hvorfor har i skiftet navn fra Aurora Lån til Tando?

Vi startede Aurora Lån tilbage i 2018 med en klar vision: vi ville løse nogle problemer, der generelt er i låneindustrien. Når folk skal låne penge, er det i mange tilfælde forvirrende. Det er svært at gennemskue prisen og vilkårene og processen er slet ikke bygget med kunden i centrum. Der er også mange folk man kan stole på, der bliver afvist af banken og andre låneselskaber, på grund af deres fortid. Det ville vi lave om på.

Siden 2018 har vi lært en masse om vores kunder og udviklet os som virksomhed og det synes vi, vores brand skulle afspejle 100%. Vi har stadig samme værdier, men vi er blevet meget skarpere på de ting, der er mest vigtige for vores kunder. Hos Tando er det nemlig jer der er i fokus: vores lån bygger på tillid - ikke fortiden. Hos os kan man låne penge, selv hvis man er blevet afvist af banken. Det er hurtigt, nemt, overskueligt og vi har udviklet en app og en online konto, for at give vores kunder fuld kontrol over deres lån. Vi bruger mange ressourcer på at udvikle online materiale og træne vores ansatte, så vi altid kan give den bedste service og rådgivning.

Tando kommer fra ordet Tandem, hvilket for os betyder, at vi arbejder sammen om tingene. Låner man fra os, indgår vi i et forhold der bygger på, at man kan stole på hinanden. Hvis dine venner stoler på dig, så gør vi også - og det samme skal gøre sig gældende den anden vej. Du skal stole på os, og det opnår vi kun gennem åbenhed, venlighed og ved at være fair. Tingene bliver lidt lettere, når man samarbejder og får lidt hjælp med på vejen. For os er det Tando.

Hvorfor har i taget penge fra mig?

Vi er en lånevirksomhed - så hvis vi har taget penge fra dig skyldes det, at du er registreret som værende en af vores kunder.

Vores lån består altid af to personer. Den ene person er låntageren og den anden person er kautionist for lånet.

Vi plejede at hedde Aurora Lån. Hvis du vil vide mere om vores navneskift - så tag et kig her.

Hvis du tror der er et problem, så skynd dig at tage kontakt via vores email: hej@tandolan.dk - Vi vil straks tage et kig på det.

Hvor lang tid er I om at svare?

Her hos Tando, er der intet vigtigere for os end vores kunder. Vi vil sikre os, at de har al den information de har brug for, samtidig med at alle eventuelle spørgsmål bliver besvaret. Så når i tager kontakt, så vil vi gøre alt hvad vi kan for at vende tilbage til jer hurtigst muligt, for at I får den bedst mulige service.

Vi arbejder ALTID for at forbedre dette - og vi vil altid gøre alt vi kan for at give dig den bedst mulige oplevelse.

Hvis du afventer et svar fra os, så vi vil tage kontakt hurtigst muligt. Tusind tak for at kontakte os og tak for din tålmodighed.

Hvordan annullere jeg min ansøgning?

Vi forstår at din situation kan ændre sig, og at du måske ønsker at annullere din ansøgning hos os.

Du kan til enhver tid annullere din ansøgning, før lånet er blevet udbetalt.

Dette kan nemt gøres online ved at klikke her.

;

Vi tjekker dine oplysninger. Det tager lige et øjeblik.