Politik til bekæmpelse af hvidvaskning af penge | Lån med kautionist | Tando Lån

Politik til bekæmpelse af hvidvaskning af penge for Aurora Financials ApS

Denne politik for hvidvaskning af penge ("Policy") fastlægger standarder, som hver medarbejder, direktør, leder, entreprenør og / eller samarbejdspartner ("Forpligtede Personer") af Aurora Financial ApS, et dansk registreret selskab med firma registreringsnummer (CVR ) 39311666 ("Selskabet") skal overholde i alle operationer vedrørende Selskabet og dets virksomhed.

1. Introduktion

Selskabet yder lån til forbrugere i Danmark.

For at forhindre, at nogen af vores tjenester bliver brugt (eller potentielt brugt) til enhver form for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, samt at en af vores medarbejdere, der er udsat for hvidvaskning af penge, har selskabet indført følgende politik for mod hvidvaskning af penge politik.

2. Formål for politiken

Den brede definition af hvidvaskning af penge betyder, at potentielt enhver kan begå en hvidvaskning lovovertrædelse, herunder alle medarbejdere i selskabet, alle midlertidigt ansatte og på kontrakt.

Vores politik er at sætte selskabet i stand til at opfylde sine lovmæssige og lovmæssige krav ved at tage omhyggelige og alle rimelige skridt for at minimere sandsynligheden for hvidvaskning af penge.

Denne politik skal tjene som hjælp i forbindelse med visse praktiske og administrative forhold i forbindelse med foranstaltninger til forebyggelse af hvidvaskning af penge og terrorfinansiering.

Alle forpligtede personer skal være fortrolige med deres juridiske ansvar og manglende overholdelse af denne politik kan føre til disciplinære og / eller kontraktmæssige retsmidler.

3. Hvad er hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme?

Hvidvaskning af penge kan defineres som processen til at flytte ulovligt erhvervede penge gennem finansielle systemer, så det ser ud til at være fra en legitim kilde.

Penge Vaskeri overtrædelser omfatter: skjule, skjule, konvertere eller overføre kriminel ejendom; indgive eller blive berørt af et arrangement, som du ved eller mistænker, gør det lettere at erhverve, opbevare, bruge eller kontrollere kriminelle ejendomme af eller på vegne af en anden person, og erhverve, anvende eller have kriminel ejendom.

Der er også flere sekundære lovovertrædelser, manglende meddelelse af viden eller mistanke om hvidvaskning af penge til hvidvaskning officer ("Compliance Officer for hvidvaskning af penge"); Compliance Officer for hvidvaskning af penge mangler at videregive viden eller mistanke om hvidvaskning af penge til Statsadvokaturen for Økonomisk International Kriminalitet, "SØIK"; og tippe hvorved nogen oplyser en person eller personer, der er eller mistænkes for at være involveret i hvidvaskning af penge, således at sandsynligheden for at blive undersøgt eller skade en undersøgelse mindskes.

The contact details of SØIK are as follows:

Any member of staff could potentially be caught by the money laundering provisions, if they suspect money laundering and either become involved with it in some way, and/or do nothing about it. This Policy sets out how any concerns should be raised.

Terrorfinansiering er undertiden omtalt som "omvendt hvidvaskning af penge" gennem udbytte af kriminalitet og / eller juridiske aktiviteter, der bruges til at finansiere en fremtidig terrorhandling. Terrorfinansiering støtter terrorisme økonomisk. Det betyder ikke kun at yde direkte bidrag til terrorisme, men også indsamle, yde eller modtage penge eller andre aktiver med kendskab til, at de vil finansiere terrorisme, herunder grupper registreret som terroristgrupper af nationer og / eller internationale organisationer.

Selskabet er fuldt bevidst om denne risiko, og da forbrugeren ikke er fysisk til stede - men snarere er en "fjernkunder" - selskabet erkender, at risikoen for hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme skal antages højere.

I denne politik henviser udtrykket "hvidvaskning af penge" eller "mod hvidvaskning af penge" også til finansiering af terrorisme og reglerne om terrorbekæmpelse finansiering, medmindre andet specifikt er angivet.

4. Officer for hvidvaskning af penge

Selskabet har udpeget officer for hvidvaskning af penge, der vil være fuldt ansvarlig for firmaets mod hvidvaskning af penge program og skal indberettes til administrerende direktør eventuelle overtrædelser af den interne mod hvidvaskning af penge politik og -procedurer samt i forskrifter, koder og standarder for god praksis.

Officer for hvidvaskning af penge vil modtage oplysninger om hvidvaskning af penge og være ansvarlig for hvidvaskning af penge inden for selskabet.

Den danske mod hvidvaskning af penge lov giver mulighed for, at den administrerende direktør også udnævnes til officer for hvidvaskning af penge.

Officer for hvidvaskning af penge vil sikre, at passende systemer til bekæmpelse af hvidvaskning af penge og processer indarbejdes af selskabet

Officer for hvidvaskning af penge ansvar og pligter omfatter:

  • Sikring af virksomhedens overholdelse af Reglerne, herunder da disse ændres fra tid til anden og denne politik;
  • Etablering og vedligeholdelse af selskabets interne mod hvidvaskning af penge program;
  • Etabelering af revisionsfuktion til test af selskabets anti-hvidvasknings procedurer og systemer;
  • Modtagelse af oplysninger om og undersøgelse af intern mistænkelig aktivitet;
  • Sikring af, at korrekte mod hvidvaskning af penge journaler are kept;
  • Uddanne virksomheden og dens medarbejdere, direktører, ledere og andre relevante personer i forbindelse med hvidvaskning af penge, herunder Regler og denne politik;
  • Rådgivning om den proces, der skal følges efter en rapport om mistanke om hvidvaskning af penge er blevet rejst;
  • Design og implementering af mod hvidvaskning af penge processer og procedurer.

5. Mistanke om hvidvaskning af penge

Selskabet forventer, at hvis en medarbejder, direktør, leder, entreprenør eller forretningspartner bliver opmærksom på mistænkelig eller kendskab til mulig mod hvidvaskning af penge-aktivitet, rapporteres dette uden unødig forsinkelse til officer for hvidvaskning af penge. Dette kan enten gøres direkte ved at kontakte officer for hvidvaskning af penge.

Officer for hvidvaskning af penge er ansvarlig for:

  • Informere de danske finans kriminalititsmyndigheder (SØIK), herunder ved indgivelse af en rapport på eget initiativ, hvor enhver medarbejder hos eller anden person tilknyttet Selskabet ved, mistænker eller har rimelig grund til at mistanke om, at midlerne, uanset hvilket beløb der er tale om, overføres som en del af en mod hvidvaskning af penge;
  • omgående at svare på SØIKs anmodninger for yderligere oplysninger i sådanne mod hvidvaskning af penge-tilfælde og
  • På anmodning giver SØIK alle nødvendige oplysninger i overensstemmelse med de procedurer, der er fastsat i dansk ret.

Officer for hvidvaskning af penge er ansvarlig for at overvåge, at alle mistænkelige transaktioner, herunder forsøg på transaktioner,rapporteres.

En kopi af denne politik er sendt til alle større på kontrakt og forretnings partnere.

Selskabet forventer udtrykkeligt, at hvis en på kontrakt eller forretningspartner bliver opmærksom på mistænkelig eller viden om mulig mod hvidvaskning af penge-aktivitet, rapporteres dette uden unødig forsinkelse til officer for hvidvaskning af penge. Dette kan gøres ved at kontakte officer for hvidvaskning af penge direkte.

En rapport om mistænkelig aktivitet skal mindst indeholde følgende oplysninger, som vil blive bekræftet af officer for hvidvaskning af penge:

  • Identiteten af den person, der hævder mistanken;
  • Dato for rapporten;
  • Hvem er mistænkt for Anti Money Laundering aktiviteter;
  • Andre involverede ellers;
  • Afgivelse af fakta;
  • Hvad er mistænkt og hvorfor; og
  • Eventuel inddragelse af selskabet.

Når sagen er blevet rapporteret til officer for hvidvaskning af penge, skal den anmeldende person følge anvisningerne til ham / hende og må IKKE foretage yderligere undersøgelser af sagen.

Den anmeldende person må IKKE og er hermed strengt forbudt at give udtryk for mistanker eller andre oplysninger om de personer, som de har mistanke om hvidvaskning af penge, da dette kan resultere i overtrædelse af.

Den bemyndigede person må også IKKE og er hermed strengt forbudt at diskutere sagen med andre eller notere på den fil, at der er afgivet en rapport til officer for hvidvaskning af penge, da dette kan medføre, at den mistænkte bliver opmærksom på situationen.

6. Overvejelse af oplysningen af officer for hvidvaskning af penge

Når Compliance Officer for hvidvaskning af penge har modtaget rapporten, skal den evalueres for at afgøre om:

  • Der er faktisk eller mistænkt hvidvaskning af penge; eller
  • Der er rimelig grund til at vide eller mistanke om, at dette er tilfældet; og
  • Om officer for hvidvaskning af penge skal indgive en mistænkelig aktivitetsrapport med SØIK.
  • Hvis Compliance Officer for hvidvaskning af penge konkluderer, at der ikke er nogen rimelig grund til at mistanke om hvidvaskning af penge, vil der blive givet samtykke til enhver igangværende eller forestående transaktion (er) for at fortsætte

Hvis samtykke fra SØIK kræves for at en transaktion skal fortsætte, skal de pågældende transaktioner ikke gennemføres eller afsluttes, før SØIK har givet specifikt samtykke, eller der anses samtykke ved udløbet af de relevante frister uden indvendinger fra SØIK.

Alle oplysningsrapporter henvist til Compliance Officer for hvidvaskning af penge og rapporter til SØIK vil blive bevaret af Compliance Officer for hvidvaskning af penge i en fortrolig fil gemt til dette formål, så længe som krævet i henhold til relevant lovgivning og i mindst 5 år.

Compliance Officer for hvidvaskning af penge skal også overveje, om der skal foretages yderligere anmeldelser og rapporter til andre relevante håndhævende myndigheder og / eller offentlige myndigheder.

7. Kundelegitimation

Kunde Due Diligence-foranstaltninger er afgørende for styringen af hvidvaskning af penge. Foranstaltninger er afgørende for forvaltningen af hvidvaskning af penge.

Mod hvidvaskning af penge compliance er baseret på en risikobaseret tilgang, hvilket betyder, at selskabet skal anvende sine ressourcer, hvor de er mest nødvendige, dvs. i situationer hvor risikoen for hvidvaskning af penge er den højeste.

Derfor skal kunderne i visse situationer blive kontrolleret mere grundigt, mens i andre tilfælde kræves en mindre grundig verifikation. Den risikobaserede tilgang er baseret på virksomhedens forretningsmodel, hvilket er relativt simpelt. På trods af dette er mod hvidvaskning af penge højt prioriteret og er afhængig af en risikostyrings opsætning.

Mod hvidvaskning af penge-politikken er baseret på en risikovurdering metode.

Selskabet har udarbejdet procedurer for at træffe hensigtsmæssige skridt til at identificere og vurdere risikoen for hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme under hensyntagen til risikofaktorer, herunder dem der vedrører kunderne.

Risikovurderingsmetoden skal altid holdes op-til-datot ud fra virksomhedens drift.

Denne risikovurderingsmetode skal indeholde simulerede scenarier eksempler på mod hvidvaskning af penge-begivenheder for at estimere og vurdere sandsynlighederne før og efter kontrol. Disse oplysninger bruges også til træningsformål.

Mod hvidvaskning af penge-loven indeholder to (bilag II og III), der indeholder en ikke-udtømmende liste over faktorer og typer af beviser for potentielt lavere / højere risiko. Disse bilag anvendes som tjeklister i den oprindelige kunde screening af selskabet.

CDD means identifying the customer and verifying its true identity on the basis of documents, data or information both at the moment of starting a business relationship with customer and on an ongoing basis.

Kundens identifikations- og verifikationsprocedurer kræver først og fremmest indsamlingen af data, og for det andet forsøger at bekræfte disse data.

Forbruger Kunder

Under ansøgningsprocessen skal en individuel kunde give mindst følgende identifikationsoplysninger - dokumentation til selskabet:

  • Kundens fulde navn
  • Kunderne Dansk Social Security Number (CPR)
  • Kundens fødselsdato
  • Adresse
  • Mobiltelefonnummer
  • E-mail-adresse.

Efter at have modtaget identifikationsoplysningerne, forbinder vores system med en række tredjepartstjenester for at kontrollere, at disse oplysninger er korrekte.

Det er vigtigt, at en tredjepartsleverandør er både uafhængig og pålidelig. Kriterierne er baseret på tredjepartsleverandørens omdømme og en vurdering af, om der er interessekonflikt i forbindelse med tredjepartsleverandøren. Denne vurdering udføres systematisk.

Passende metoder til verifikation af kundernes identitet omfatter, men er ikke begrænset til, følgende:

  • Nem ID
  • Kreditrapporteringstjenester
  • Verifikationsværktøjer til bankkonto
  • Fotokopier af gyldigt pas
  • Bankkontoudtog
  • Regninger for adresse Verifikation

Nogle af disse metoder, nemlig Nem-ID og Credit rapportering, fås gennem tredjeparts virksomheder som Instantor og Bisnode. Disse partnere er blevet udvalgt efter en gennemgang af alle tredjepartsleverandører af disse tjenester på markedet og er blevet valgt som uafhængige og pålidelige partnere.

I tilfælde af at kunden bliver en gentagende kunde af vores, er det vores politik at gennemføre disse checks igen ved bestemte tilfældige intervaller.

Forretnings Kunder og leverandører

Selskabet træffer også passende skridt til at verificere de partnere, som det engagerer sig af kommercielle grunde.

Aurora Financial ApS vil gennemføre processer og procedurer i vores forretningsgang ("LOBs") for at gennemføre passende og identificere kunden og verificere kundens identitet på grundlag af "Know Your Customer" best practice principper.

Det er vores politik at, hvor det er muligt, at arbejde med uafhængige og pålidelige markedsledere, hvis tjenester er fælles i branchen. Vi vil altid foretage en fuldstændig gennemgang af egnede og tilgængelige tredjepartstjenester, hvor det er nødvendigt, for at sikre os, at vi har de mest robuste og pålidelige løsninger i vores processer.

8. Personale

Medarbejdernes bevidsthed og overholdelse

All Company employees, managers and directors must be aware of this policy.

Denne politik (med tilhørende bilag) skal stilles til rådighed for alle ansatte på selskabets firmaets intranet eller alternativt i hard copy. Politiken udgør en integreret del af hver ansattes kontraktvilkår, og enhver overtrædelse af politikken betragtes som en væsentlig overtrædelse af den ansattes ansættelsesforhold.

Det er en central prioritet for Compliance Officer for hvidvaskning af penge at sikre, at alle medarbejdere er bekendt med politikken, herunder eventuelle ændringer i politikken. Medarbejdere, ledere og direktører, der er involveret i mod hvidvaskning af penge-relaterede opgaver, skal på passende vis udpeges. Dette omfatter en kriminel check foretaget på tidspunktet for ansættelse og overvågning, under ansættelsen.

Medarbejdere, der arbejder på områder, der er modtagelige for hvidvaskning af penge, skal trænes i, hvordan man overholder denne politik. Dette omfatter også at vide, hvordan man skal være opmærksom på hvidvaskning af penge og hvad man skal gøre, når risiciene er identificeret.

Medarbejder uddannelsesprogram

Selskabet har en høj forpligtelse til at overholde, og alle medarbejdere og entreprenører skal årligt afslutte obligatorisk efteruddannelse, herunder bestemmelser om hvidvaskning af penge.

Virksomheden leverer mod hvidvaskning af penge-uddannelse til medarbejdere, der vil beskæftige sig med kunder eller vil være involveret i mod hvidvaskning af penge-kontrol-, verifikations- eller overvågning processer. Selskabet kan internt uddanne sig eller ansætte eksterne konsulenter fra tredjepart.

Selskabets mod hvidvaskning af penge-uddannelsesprogrammer tager sigte på at sikre, at medarbejderne modtager uddannelse på passende niveau med hensyn til eventuelle mod hvidvaskning af penge-risici.

Indhold af træning

Selskabets mod hvidvaskning af penge- og risikobevidsthed uddannelse omfatter følgende indhold:

  • Selskabets engagement i forebyggelse, afsløring og rapportering af hvidvaskning af penge
  • Eksempler på hvidvaskning af penge, for at skabe en bevidsthed om den potentielle hvidvaskning af penge, som selskabets medarbejdere står overfor
  • Eksempler på hvidvaskning af penge er inspireret af de analyserede risikovurderings scenarier
  • Konsekvenserne af hvidvaskning af penge for Selskabet, herunder potentielt juridisk ansvar
  • Selskabets ansvar i henhold til mod hvidvaskning af penge-loven og forordningerne.
  • Disse særlige ansvarsområder for medarbejdere som identificeret i denne politik, og hvordan medarbejdere forventes at følge selskabets mod hvidvaskning af penge-procedurer som beskrevet i denne politik.
  • Sådan identificeres og rapporteres ualmindelig aktivitet, der kan være en mistænkelig transaktion eller forsøg på transaktioner.
  • De regler, der gælder for ulovlig oplysning om mistænkelige transaktioner.

9. Journalføring

Alle relevante registreringer og transaktioner skal bibeholdes så længe som krævet i lovgivningsmæssige krav og i mindst 5 år.

Dette omfatter alle oplysninger vedrørende Kundelegitimation samt alle dokumenter vedrørende mistænkelig hvidvaskning af penge.

10. Interne kontroller

For at sikre overholdelsen af denne politik anvender Selskabet en række interne kontroller til dækning af forebyggelse, begrænsning og forvaltning af hvidvaskning af penge.

1) Forebyggelse

Denne politik beskriver de grundlæggende kontroller, der anvendes til at forhindre hvidvaskning af penge.

2) Begrænsning

I tilfælde af at der er mistanke om mod hvidvaskning af penge-aktivitet i virksomheden, vil Compliance Officer for hvidvaskning af penge straks træffe foranstaltninger til at suspendere enhver aktivitet i forbindelse med mistanken og foretage rettidige undersøgelser for at begrænse risikoen.

Compliance Officer for hvidvaskning af penge vil foretage månedlige revisioner af de processer, der anvendes i denne politik.

Revisionsprocessen skal dække stresstest på alle vigtige dele af politikken for at tilfredsstille Compliance Officer for hvidvaskning af penge, at de værktøjer, der bruges til at opnå effektiv mod hvidvaskning af penge, er de rigtige.

Dette inkluderer men er ikke begrænset til følgende:

  • Test forsøger at "snyde" de systemer og processer, der anvendes til KYC
  • Tilfældig revision af medarbejdernes mod hvidvaskning af penge viden, selvom brug af tests (hvor det er nødvendigt)
  • Finansielle revisioner

Arkiver af alle revisioner skal opbevares på et sikkert sted

Compliance Officer for hvidvaskning af penge vil holde sig opdateret med alle vejledninger relateret til mod hvidvaskning af penge og sørge for, at denne politik og processer opdateres i overensstemmelse hermed.

Ud over ovenstående kan bestyrelsen udnævne en person til at foretage yderligere kontrol og revision ud over dem, der udføres af Compliance Officer for hvidvaskning af penge for et yderligere lag af kontrol på processen.

3) Forvaltning af mod hvidvaskning af penge

Compliance Officer for hvidvaskning af penge er ansvarlig for at udarbejde en månedlig rapport for Selskabets øverste ledelsesorgan, der indeholder detaljer om enhver mod hvidvaskning af penge aktivitet i virksomheden. Dette inkluderer men er ikke begrænset til:

  • Fulde resultater af de månedlige mod hvidvaskning af penge revisioner,
  • opdateringer om uddannelse leveret i virksomheden,
  • enhver undersøgelse foretaget af Compliance Officer for hvidvaskning af penge,
  • mistænkelige transaktioner og en generel beskrivelse af de hovedemner / felter, som transaktionerne var relateret til,
  • rapporterer til myndighederne,
  • Antallet af kunder, der er identificeret som angivet på EU eller andre terrorlister, og
  • eventuelle ændringer eller forbedringer af denne politik samt eventuelle væsentlige ændringer i det juridiske landskab i forhold til mod hvidvaskning af penge.

Denne rapport vil blive gennemgået på månedlige bestyrelsesmøder med eventuelle handlinger indberettet tilbage til Compliance Officer for hvidvaskning af penge for handling. Der er også en årsrapport, der indeholder en sammenligning med tidligere år.

BILAG: Som nævnt har selskabet udarbejdet interne kontroller for at forhindre og begrænse udvidelsen af mod hvidvaskning af penge.

Disse kontroller er angivet i et bilag til dette dokument med oplysninger som:

  • Kontrollens art (kriterier for usædvanlige låneansøgninger, afskrivninger, risikoen for hacking forklædt som låneansøgninger m.m.) Og
  • deres frekvens m.m

Compliance Officer for hvidvaskning af penge overvåger, at de interne kontroller er af høj kvalitet og er fuldt pålidelige.Enhver manglende gennemførelse af en intern kontrol skal indberettes til Compliance Officer for hvidvaskning af penge, som har pligt til at informere administrerende direktør i detaljer om årsagen.

Compliance Officer for hvidvaskning af penge skal indberette til administrerende direktør eventuelle ændringer i mod hvidvaskning af pengelovgivningen, som har eller kan have indflydelse på denne politik eller på anden måde på selskabets interne regler og procedurer.

Enhver ændring i denne politik og / eller i de interne kontroller og procedurer skal forelægges administrerende direktør for godkendelse.

11. Politisk gennemgang og revision

Regelmæssige gennemgang af effektiviteten af denne politik og de interne kontroller og procedurer udføres ud over periodiske revisioner.

Dette giver ledelsen den nødvendige sikkerhed og information om effektiviteten af de kontroller og processer, der er forbundet med denne politik.

12. Ret og pligt til at ændre

Selskabet forbeholder sig ret til at ændre eller rette denne politik til enhver tid som den måtte finde nødvendige.

Denne politik skal ændres, når det er nødvendigt for at opfylde kravene i mod hvidvaskning af penge loven (herunder som ændret) og ethvert andet lovkrav, der gælder for Selskabet.

Når antallet af ansatte i virksomheden overstiger fem medarbejdere, etableres en fløjteblæserfunktion i overensstemmelse med mod hvidvaskning af penge loven.

Vi tjekker dine oplysninger. Det tager lige et øjeblik.